Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اپلیکیشن و نرم افزار

علت نامگذاری مرورگر کروم چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

زمانی که صحبت از نام مرورگرها می شود، برخی از آن ها دقیقاً بر اساس عملکردشان نامگذاری شده اند. مانند Internet Explorer که به معنای جست و جوگر اینترنت است. اما درباره کروم نمی توان چنین چیزی را گفت. علت نامگذاری کروم چیست؟ چرا نام آن را بر اساس یک فلز براق انتخاب کرده اند؟

نام کروم، نشان دهنده طراحی آن

اسم “کروم” در اواخر دهه 2000 و زمانی که پروژه ساخت مرورگر اختصاصی گوگل آغاز شده بود به عنوان رمز و کد استفاده می شد. این نام به دو چیز اشاره داشت: ماشین های سریع و قدرتمندی که در اواسط قرن ساخته شده بودند و فلز کروم درون شان وجود داشت. (اشاره به اینکه کروم به عنوان مرورگری سریع تر و قدرتمند تر از باقی مرورگرهاست) همچنین اشاره ای به نوع طراحی آن می کرد.

ماشین های کرومی که ساخته می شدند براق بودند و سپرهای آن ها دور تا دور خودرو را فرا می گرفتند. به گونه ای که انگار همه چیز درون سپرها جای داده شده اند. اصطلاح کروم نیز به این موضوع اشاره دارد که همه چیز را می توان درون آن دید: از جمله نوارهای اطراف، ابزارها و جزئیات. همه چیز به جز صفحه سرچ در طراحی کروم دیده می شود. با وجود اینکه کلمه “کروم” به عنوان یک کد و رمز استفاده می شد، در آخر به روی این مرورگر به این علت ها نامگذاری شد. تیم طراحی گوگل یک مسابقه رقابتی برای انتخاب اسم برگزار کرد، اما به گفته گلن مورفی، یکی از طراحان، اسم نهایی خیلی بد بود و همان کروم انتخاب شد تا یادآور سرعت و قدرت باشد و به روی مارکتینگ نیز اثر بگذارد.

علت نامگذاری مرورگر کروم و ارتباط های هوشمندانه

علاوه بر تجربه های خوشایندی که افراد با خودروهای کلاسیک و براق داشتند، طراحی ظاهری این مرورگر و معنای نام آن با یکدیگر ارتباط هوشمندانه ای دارند. کروم به معنای قرارگیری همه چیز در یک قاب است، اما ظاهر آن بسیار مینیمال و ساده طراحی شده است. چیزی که شبیه یک شوخی هوشمندانه در میان کاربران در نظر گرفته می شود. در سال 2015 ساندار پیچای یکی از مدیران محصول گوگل طی مصاحبه با نیویورک تایمز گفت:

ما دقیقاً به همین علت همه چیز را هنگام ساخت کروم به حداقل و مینیمال ترین شکل ممکن رساندیم. اینگونه کاربران تمام زمانی را که در مرورگر سپری می کنند، به روی محتوا تمرکز خواهند داشت و درگیر حواشی و جزئیات نمی شوند. علت نامگذاری مرورگر کروم همین بود تا کاربران احساس کنند همه چیز را به مینیمال ترین شکل ممکن درون یک مرورگر دارند.

نظر شما چیست؟ آیا کروم نام مناسبی برای مرورگر گوگل است؟

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا